onsdag 15 maj 2013

Kosläpp på gården!

Kosläpp är ett fenomen som blivit superpopulärt och verkligen lockar folk! Här hemma på gården hade vi dock lågmäld profil eftersom ju mer folk desto oroligare djur. Tack och lov är våra herefordkor otroligt lugna och lätthanterliga men man kan aldrig lita på djur, det har jag lärt mig!



Ko nr 208 med sina tvillingkalvar var först ut genom porten!


Helgen spenderades till stor del uppe i skogen eftersom vi tillsammans med mina föräldrar, syster och min svärfar ägnade oss åt skogsplantering där vi avverkat tidigare i vinter. Det gick över förväntan och samtliga 9000 plantor satt i backen redan på lördag eftermiddag, otroligt skönt!
Nu kan vi fortsätta med vårbruk och vedkapning utan att dessa plantor hänger över en.



Helgen gav mig till och med energi att plocka fram symaskinen och fixa gardiner till kammaren. Det blev en enkel version som bara hängs upp med drapering utan stång. Välkommen ljus!




Hoppas ni alla får en bra vecka med härligt vårväder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar