tisdag 27 augusti 2013

En ny familjemedlem!

För 10 år sen var jag tveksam till att överhuvudtaget skaffa barn och familj. Jag var nybliven singel, på nytt jobb i en ny ort på Västkusten. När jag fick erbjudande om nytt jobb i Hudiksvall var min fina vän Therese en stor del i att jag då tog beslutet att flytta norrut igen till ett helt nytt ställe.

Idag sitter jag här med tre friska barn, en stor fin gård och en sambo som jag verkligen älskar. Tack Tessan!

För sex dygn sedan, några minuter före midnatt, föddes vår tredje pojke. Vilken otrolig känsla det är när man får se vem som gömt sig i magen under en hel graviditet.
Min absoluta favoritlåt just nu är "Från balkongen" med Oskar Linnros som jag äskar!
Som på beställning spelades den på radion precis när bebisen kom ut, magiskt! Ni kan tro att jag gråter varje gång jag hör den låten......







Nu är vi hemma och njuter av de underbara sensommardagarna. Vi äter bär och grönsaker och laddar som riktiga björnar inför kommande höst och vinter!


2 kommentarer:

  1. Vilken vacker bild! Precis när jag läst vad du skrivit om Oskars Linnros och hans låt, knäpper Andreas på Tv:n och där sjunger Oskar denna underbara låt på en repris av "Moraeus med mera"!! Sammanträffande :) Vi lyssnade på First Aid Kit och deras fantastiska Emmylou på väg hem från BB. Tårarna sprutade då och gör det än i dag när jag hör den. Elma har somnat många gånger till FAK:s låtar och Emmylou är numera "Elmas låt" :) Musik och sång kan verkligen beröra... Kramar till dig och din fina familj från oss

    SvaraRadera
  2. Åh, en sån fin liten ny människa!
    Önskar all lycka till honom och till hela din fina familj.
    Moster Gun

    SvaraRadera