lördag 7 december 2013

Då var det dags...

för snön att inta Hälsingland! Jag har verkligen njutit av en lång och härlig höst utan regn och snö men i torsdags fanns det ingen återvändo. Blåst och snö hela natten och under fredagen slutade i ett tjockt snötäcke och därmed en hel del snöskottning. Trots allt så blir det ju himla fint när man får skottat överallt!

Vår gård som jag trivs så fantastiskt bra på!



Första riktiga vinterdagen



Man får inte glömma småfåglarna när det blir kallt! 


Även dörrkransen fick sig ett lager med snö

Just nu njuter jag av en stunds lugn och ro medan minstingen sover och de övriga är ute och plogar upp vägen som går upp i skogen. I eftermiddag är det dags att åka och hämta kött, ser fram emot att fylla upp frysen med fläskkött och att sen få koka riktig julskinka utan en massa tillsatser och färgämnen!

Vill önska er en härlig andra advent med ett par bilder från vårt kök!



Snötäckta fönster



Våra fina hemstöpta ljus!




1 kommentar:

  1. Åååå vad jag också vill ha en massa snö... Jag är glad bara för att det ser någorlunda vitt ut nu inför jul, men fortfarande är marken inte helt täckt ens en gång.
    Vill önska dig och din fina familj en riktigt GOD JUL.
    Stor Julkram // Jenny

    SvaraRadera