måndag 27 augusti 2012

Att hämta andan....

Då och då behöver man verkligen hämta andan och fylla på med ny energi. Det kan man ju göra på många sätt. Ett ställe som kommer att få fungera som batteriladdare för mig är vår fäbodstuga. I helgen var vi där och slåttade. Sent på säsongen kan tyckas men eftersom det varit ett evigt regnande så har det helt enkelt varit för blött för att kunna köra traktor där.

De äldsta grabbarna i familjen tog traktorn dit medan jag och lilleman fixade lite fika och varmkorv som vi tog med.
Jag försökte förgäves göra upp eld inne i stugan men eftersom ingen eldat där på länge och man tydligen var tvungen att elda väldigt försiktigt i början så blev det mer en rökbastu än lämpligt ställe för att äta matsäck. För att förtydliga så fick jag alltså upp eld men det där med att elda försiktigt är inte riktigt min grej.

Som tur var så var det en kanonfin sensommarkväll på fäbodvallen så vi åt varmkorven på trappan istället!





Att sitta på trappen till fäbodstugan med en kopp kaffe och titta ut över åkrarna som brukats i flera hundra år av våra förfäder gav mig ny energi och tid för eftertanke.....








En liten oas att fly till!

1 kommentar:

  1. Hej vännen!!
    Nu har jag hittat hit. =)
    Jag förstår att du får ny energi av den där platsen! Helt galet vackert.
    Kram!

    SvaraRadera