torsdag 27 september 2012

Höstfint!

Idag har äntligen solen visat sig och tänk vilken energi man får av detta gula klot! Efter att älgköttet paketerats och organiserats i frysboxen blev det lite tid utomhus.

Någonting jag älskar och skulle vilja bli bra på är blomsterarrangemang och kransar, en fin dörrkrans tycker jag är så hemtrevligt och idag tänkte jag försöka mig på att fixa en höstig sådan. Eftersom min svägerska är florist så fick jag lite prestationsångest men jag blev ganska nöjd tillslut ändå :)



Nypon hör väl till på hösten?!



Lite färg mot den vita ytterdörren!



På bänken på bron fick det bli lite olika ljung i ett par zinkhinkar och en lykta att tända nu när kvällarna är mörka. Jag försöker intala mig att jag inte är mörkrädd men kommer på mig själv att jag alltid småspringer de gånger jag tvingas gå ut till pannrummet. Jag hoppas att kaprifolen i bakgrunden kommer blomma lika fantastiskt nästa sommar som den gjort i år. Doften av kaprifol när man öppnar dörren på sommarmorgnarna är faktiskt nåt alldeles speciellt!




  
I morse tog vi alltså hand om en hel del älgkött och det är nog tidigare på hösten än vad vi brukar för när jag inspekterade frysboxen var den oroväckande full. Som den hamster man är så tror jag nästan halva boxen bestod av svamp och bär i olika former. Efter lite rensning så fick vi i alla fall plats med det nya köttet och jag fyndade lite lingon som fick bli sylt!






Gott till gröten imorgon bitti!




1 kommentar:

  1. Härligt med höstfint.
    Kransen blev ju superbra =)
    Jag håller som bäst på att planera för mitt höstarrangemang ute på bron.
    Jag hoppas hinna med det imorrn, men det ser tungt ut då dagen är rätt späckad.
    Jaja, annars är det kvar till veckan...
    Kram

    SvaraRadera