onsdag 5 september 2012

Härliga höst!

Det har varit ett strålande höstväder och man får ny energi av den höga friska luften!
Nu räknar vi ner till älgjakten som stundar till helgen då vi åker norrut till min hemby för att förhoppningsvis få några härliga dagar med trevligt umgänge!

Helgen som var plockade vi en hel del gula kantareller och jag lyckades även få ihop några liter blåbär trots att jag var ensam med grabbarna. Den minsta sov åtminstone en kvart och under den tiden så behövde den stora gå på toaletten och dricka vatten. Jag och barnen hade inte tänkt oss samma upplägg på bärplockningen tydligen :)

Blåbärssylt tycker jag är såå smaskigt!

I köket så blir det alltmer klart. Skafferiet har fått sin dörr, golvsockeln är på plats och taklisterna sitter där de ska trots att vinklarna inte är vad man förväntar sig en enda gång.



Handtaget på kylen kommer från den gamla ladugårdsdelen och skafferiet öppnas med nyckel.





Jag återkommer med bilder på de färdiga snickerierna och förhoppningsvis uppdatering från älgskogen......




1 kommentar:

  1. Lycka till med jakten!
    Vi ska husvagnscampa i Locksta i helgen så att jag också kan få hänga med och jaga.
    Då kan barnen bara traska in till mormor och morfar när dom vaknar :)
    Perfekt upplägg!
    Kramen!

    SvaraRadera